Facebook Ads – wysoce spersonalizowana reklama w Internecie

Współczesny biznes, aby zostać zauważonym, musi być obecny w sieci, posiadając własną stronę internetową, a także profile i strony na portalach społecznościowych. Sama obecność w sieci jednak nie wystarczy, a żeby biznes prosperował, konieczne jest zwiększenie jego widoczności w gąszczu konkurencji, a w przypadku Facebooka najlepiej jest osiągnąć to dzięki narzędziu Facebook Ads.

Czym jest Facebook Ads?

Facebook jest jednym z głównych portali społecznościowych, na którym reklamuje się wiele biznesów. Chociaż wiele z nich polega jedynie na organicznych wynikach wyszukiwania, ten sposób dokonywania konwersji jest dziś niewystarczający, a Facebook sam przyznaje, że najbardziej uprzywilejowane są biznesy, które wykupią płatną reklamę, czyli właśnie Facebook Ads.

Użycie tego narzędzie pozwala szybko dotrzeć do grupy docelowej i przemienić osoby potencjalnie zainteresowane usługami danej firmy w klientów.

Facebook Ads a wysoka personalizacja reklam

Facebook na co dzień zbiera o każdym swoim użytkowniku olbrzymią liczbę informacji, których zakres jest o wiele większy, niż to, co jest się sobie w stanie wyobrazić. Chociaż wielu zwykłych użytkowników to martwi, dla biznesu jest to żyła złota, gdyż w Facebook Ads można dokładnie określić profil osób, którym ma się wyświetlić dana reklama.

W jej ustawieniach można więc określić ich wiek, płeć, miejsce zamieszkania, hobby, a nawet światopogląd i rozmaite preferencje. Do tego wprowadza się słowa kluczowe, które często wpisują oni na Facebooku i po uruchomieniu kampanii, po wpisaniu ich, zobaczą oni daną reklamę.

To, jaki poziom konwersji osiągnie się na Facebook Ads, zależy od tego, jaki posiada się budżet na reklamę na Facebooku, a ten może być bardzo elastyczny. Najmniejsze biznesy mogą przeznaczyć zaledwie kilkadziesiąt złotych na reklamę, zyskując dzięki takiemu budżetowi garść klientów, jednak najwięksi gracze, chcący uzyskać bardzo szeroki zasięg, wydają na kampanie miliony.

W przypadku Facebook Ads nie ma mowy o żadnych cenowych niespodziankach – przed uruchomieniem kampanii przelewa się określoną liczbę pieniędzy, których kwota jest pomniejszana tylko wtedy, jeżeli dojdzie do zdarzenia określonego w ustawieniach kampanii, dlatego Facebook Ads to ulubione narzędzie wielu biznesów.