Reklama na portalu społecznościowym – jaką platformę wybrać?

Współczesny biznes musi być dobrze widoczny w sieci, by móc prosperować, jednak dziś już nie wystarczy jedynie strona internetowa – nawet wtedy, gdy jest ona dobrze wypozycjonowana. Dzisiaj trzeba postawić często przede wszystkim na obecność w social mediach, jednak jaką platformę najlepiej jest wybrać do tego celu.

Wybór wcale nie jest oczywisty

Reklama na portalu społecznościowy, aby była skuteczna, powinna zostać stworzona na platformie, której używa grupa docelowa danego biznesu, a dane wyraźnie pokazują, że demografia poszczególnych platform bardzo się różni. Jeszcze nie tak dawno temu zdecydowana większość firm reklamowała się jedynie na Facebooku, który miał status króla mediów społecznościowych, jednak jego pozycja jest stale osłabiana przez konkurencję i ma miejsce znaczący odpływ jego użytkowników na inne platformy.

Jakie platformy społecznościowe wybrać?

To, czy reklama na portalu społecznościowy będzie skuteczna, zależy od obecności na nim potencjalnych klientów. Poza Facebookiem w Polsce bardzo ważną platformą jest Twitter, na który z Facebook przeniosło się wiele osób z wyższym wykształceniem i ambicjami. Jeżeli celuje się właśnie w takich klientów, to Twitter powinien być pierwszym wyborem.

W przypadku, kiedy prowadzi się biznes, którym zainteresowane będą przede wszystkim kobiety, liczą się przede wszystkim dwie platformy – Pierwszą jest Instagram, a drugą Pinterest. Pinterest sprawdza się doskonale przede wszystkim w przypadku sklepów internetowych i usług świadczonych online, a Instagram jest platformą dość uniwersalną.

W przypadku chęci pozyskania klientów pośród osób młodych powinno się natomiast zainteresować przede wszystkim platformami takimi, jak Snapchat i Tik Tok, chociaż ogromny potencjał mają też w przypadku polegania na tej grupie docelowej komunikatory, w tym Discord i Telegram, które dla wielu młodych ludzi stają się głównym miejscem uczestnictwa w internetowych społecznościach i które dają olbrzymie możliwości biznesom, chcącym się tam reklamować.